DOÇENT DR.

İsim:

NİLÜFER DİDİŞ KÖRHASAN

e-Posta:

niluferdidis

Telefon:

Fax:

Yök Akademik Sayfa:

Görüntüle

Çalışma Alanları:

Bilim Alanı : ['Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi', 'Alan Eğitimi']

Temel Alanı : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Anahtar Kelimeler :

Fizik Eğitimi

None

Öğrenim Bilgileri

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

Kayıt Tarihi : 29/09/2000 - Bitiş Tarihi 25/06/2005

EĞİTİM FAKÜLTESİ / FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

Kayıt Tarihi : 30/09/2005 - Bitiş Tarihi 24/04/2012

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ

Yönetilen Tezler - Doktora
Yönetilen Tezler - Yüksek Lisans

Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarının araştırılması

MUHARREM DÖNGELLİ
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Üniversite öğrencilerinin fizik beklentilerinin araştırılması

CEYLAN ÇITAK
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Öğretmen adaylarının elektrik ve manyetizma kavramlarına ilişkin zihinsel modellerinin araştırılmasında kavram haritalama kullanımı

ŞULE AYDIN
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

İlköğretim fen bilimleri öğretim programı, ders kitapları ve öğretmenlerin model kullanım yaklaşımlarının araştırılması

EROL ALTAY
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Fen öğretiminde analoji kullanımı: Ders kitaplarındaki analojilerin öğretimde yeniden ele alınması

MUSTAFA HIDIR
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Uluslararası Makaleler (26)

Effect of group type on group performance in peer-collaborated two-round physics problem solving

Physical Review Physics Education Research

Tarih: 12/2022 Sayı: None Cilt: None Sayfa: None- Lee Jiwon, DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

Endeks:SSCI ISSN:2469-9896 doi:10.1103/PhysRevPhysEducRes.18.020112

Website

Knowledge Elements Used by Pre-Service Primary Teachers to Explain Free Fall

Journal of Turkish Science Education

Tarih: 12/2021 Sayı: 4 Cilt: 18 Sayfa: 574- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

Endeks:ERIC ISSN:1304-6020 doi:10.36681/tused.2021.91

Website

Investigation of the Interaction of Students’ Mental Models with Peer Instructional Elements in an Undergraduate Physics Course

Science Education International

Tarih: 9/2021 Sayı: 3 Cilt: 32 Sayfa: 220- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

Endeks:ERIC ISSN:2077-2327 doi:10.33828/sei.v32.i3.5

Website

Öğretmenlerin Fen Öğretiminde Modeller ve Modelleme ile İlgili Pedagojik Alan Bilgileri

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi

Tarih: 6/2021 Sayı: 1 Cilt: 9 Sayfa: 64- Altay Erol, DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER, DEMİRDÖĞEN BETÜL

Endeks:Google Scholar, Index Copernicus, ASOS Index, Scientific Indexing Services ISSN:2148-2888

Website

Students’ mental models of wave-particle duality

CANADIAN JOURNAL OF PHYSICS

Tarih: None/2020 Sayı: None Cilt: 98 Sayfa: 266- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,Miller Kelly

Endeks:SCI ISSN:0008-4204 doi:http://doi.org/10.1139/cjp-2019-0019

Website

Student teachers’ physics knowledge and sources of knowledge to explain everyday phenomena.

SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL

Tarih: 12/2019 Sayı: 4 Cilt: 30 Sayfa: None- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,KALTAKÇI GÜREL DERYA

Endeks:ERIC ISSN:2077-2327

Website

Homework as a metacognitive tool in an undergraduate physics course

Physical Review Physics Education Research

Tarih: 4/2019 Sayı: 010136 Cilt: 15 Sayfa: None- Mota Ana Rita,DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,Miller Kelly,Mazur Eric

Endeks:SSCI ISSN:2469-9896 doi:https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.15.010136

Website

How should textbook analogies be used in teaching physics?

Physical Review Physics Education Research

Tarih: None/2019 Sayı: 010109 Cilt: 15 Sayfa: 1- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,HIDIR MUSTAFA

Endeks:SSCI ISSN:2469-9896 doi:https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.15.010109

Website

Fen Ders Kitaplarındaki Analojilerin İncelenmesi ve Fen Öğreticilerinin Analojilerin Etkin Kullanımına İlişkin Görüşleri

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)

Tarih: 12/2018 Sayı: 2 Cilt: 12 Sayfa: 415- HIDIR MUSTAFA,DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

Endeks:TR DİZİN ISSN:1307-6086

Website

A critical look at the physics education research in Turkey and in the world

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Tarih: 10/2018 Sayı: 3 Cilt: 7 Sayfa: 935- KALTAKÇI GÜREL DERYA,DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

Endeks:TR DİZİN ISSN:1308-7177

Website

The role of metacognition in students’ mental models of the quantization

Science Education International

Tarih: 9/2018 Sayı: 3 Cilt: 29 Sayfa: 183- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,ERYILMAZ ALİ,ERKOÇ ŞAKİR

Endeks:ERIC ISSN:2077-2327

Website

Students mental models of atomic spectra

Chemistry Education: Research and Practice

Tarih: 5/2016 Sayı: None Cilt: 17 Sayfa: 743- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,Wang Lu

Endeks:SSCI ISSN:None doi:10.1039/c6rp00051g

Website

The influence of instructional interactions on students mental models about the quantization of physical observables A modern physics course case

EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS

Tarih: 1/2016 Sayı: 1 Cilt: 37 Sayfa: 1- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,ERYILMAZ ALİ,ERKOÇ ŞAKİR

Endeks:SCI-Expanded ISSN:0143-0807 doi:10.1088/0143-0807/37/1/015701

Website

The place of learning quantum theory in physics teacher education Motivational elements arising from the context

Educational Sciences: Theory & Practice

Tarih: 8/2015 Sayı: 4 Cilt: 15 Sayfa: 1087- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER

Endeks:SSCI ISSN:1303-0485 doi:10.12738/estp.2015.4.2522

Website

Examination of the variation in students problem solving approaches due to the use of mathematical models in Doppler Effect

Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education

Tarih: 7/2015 Sayı: 3 Cilt: 30 Sayfa: 87- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,ÖZCAN ÖZGÜR

Endeks:SSCI ISSN:1300-5340

Website

Investigation of the perceived causes of pre service physics teachers problems encountered in school experience

EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS EDUCATION

Tarih: 5/2015 Sayı: 1 Cilt: 16 Sayfa: 25- DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER,DİDİŞ MAKBULE GÖZDE

Endeks:ERIC - Education Resources Information Center ISSN:1309-7202

Website

The analysis of analogy use in the teaching of introductory quantum theory

Chemistry Education Research and Practice

Tarih: 3/2015 Sayı: None Cilt: 16 Sayfa: 355- DİDİŞ NİLÜFER Atıf Sayısı: 1

Endeks:SSCI ISSN:1109-4028 doi:10.1039/c5rp00011d

Website

Investigating students mental models about the quantization of light energy and angular momentum

Physical Review Special Topics: Physics Education Research

Tarih: 11/2014 Sayı: 2 Cilt: 10 Sayfa: 1- DİDİŞ NİLÜFER,ERYILMAZ ALİ,ERKOÇ ŞAKİR Atıf Sayısı: 5

Endeks:SSCI ISSN:15549178 doi:10.1103/PhysRevSTPER.10.020127

Website

What do Pre-Service Physics Teachers Know and Think about Concept Mapping?

Eurasia Journal of Mathematics, Science Technology Education

Tarih: 4/2014 Sayı: 2 Cilt: 10 Sayfa: 77- Nilüfer Didiş, Özgür Özcan, Ali Azar

Endeks:SSCI ISSN:1305-8223 doi:10.12973/eurasia.2014.1031a

Website

Pre-service Physics Teachers’ Comprehension of QuantumMechanical Concepts

Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education

Tarih: 11/2010 Sayı: 4 Cilt: 6 Sayfa: 227- DİDİŞ NİLÜFER,ERYILMAZ ALİ,ERKOÇ ŞAKİR

Endeks:ERIC - Education Resources Information Center ISSN:1305-8223

Website

Pre service physics teachers beliefs about computer usage in physics lessons

Balkan Physics Letters Special Issue

Tarih: 2/2009 Sayı: 161040 Cilt: 16 Sayfa: 1- Özlem Oktay, Nilüfer Didiş, Özgür Özcan

Endeks:. ISSN:None

Website

Students comprehension of commutation relations in quantum mechanics

Balkan Physics Letters Special Issue

Tarih: 2/2009 Sayı: 161034 Cilt: 16 Sayfa: 1- Nilüfer Didiş, Özgür Özcan

Endeks:. ISSN:None

Website

Goals of pre service physics teachers about quantum mechanics course

Balkan Physics Letters Special Issue

Tarih: 2/2009 Sayı: 161033 Cilt: 16 Sayfa: 1- Nilüfer Didiş

Endeks:. ISSN:None

Website

History of science for science courses spin example from physics

Latin American Journal of Physics Education

Tarih: 1/2009 Sayı: 1 Cilt: 3 Sayfa: 9- Nilüfer Didiş, Şakir Erkoç

Endeks:Directory of Open Access Journals ISSN:None

Website

Students conceptual difficulties in quantum mechanics potential well problems

Hacettepe University Journal of Education

Tarih: None/2009 Sayı: 36 Cilt: None Sayfa: 169- ÖZCAN ÖZGÜR,DİDİŞ NİLÜFER,TAŞAR MEHMET FATİH Atıf Sayısı: 7

Endeks:SSCI ISSN:None

Website

Quantum physics from students perspective a qualitative study (Öğrencilerin Bakış Açısıyla Kuantum Fiziği: Nitel Çalışma)

Hacettepe University Journal of Education

Tarih: None/2008 Sayı: 34 Cilt: None Sayfa: 86- DİDİŞ NİLÜFER,ÖZCAN ÖZGÜR,ABAK MEHMET

Endeks:SSCI ISSN:1300-5340

Website

Projeler (5)

BAGEP-2020 (Bilim Akademisi)

Proje Türü : (ARAŞTIRMA PROJESİ)

Proje Durumu : (Tamamlandı)

Başlangıç Tarihi : 2020-04-06

Bitiş Tarihi : 2022-04-06

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME PROGRAMI (PISA) SINAV SORULARINA YAKLAŞIMLARININ ARAŞTIRILMASI

Proje Türü : (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)

Proje Durumu : (Devam Ediyor)

Başlangıç Tarihi : 2021-01-22

TÜBA-GEBİP-2017

Proje Türü : (TÜBA)

Proje Durumu : (Tamamlandı)

Başlangıç Tarihi : 2017-12-01

Bitiş Tarihi : 2021-12-01

ÖĞRENCİLERİN FİZİKTE ZİHİNSEL MODELLERİNE KÜLTÜRÜN ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Proje Türü : (Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi)

Proje Durumu : (Tamamlandı)

Başlangıç Tarihi : 2013-11-22

Bitiş Tarihi : 2015-01-22

ÖĞRETMEN ADAYLARININ NEWTON MEKANİĞİ KONULARINDAKİ BİLİŞSEL YAPILARININ ARAŞTIRILMASI

Proje Türü : (BAP)

Proje Durumu : (Tamamlandı)

Ödüller (8)

GENÇ BİLİM İNSANI (BAGEP)

Tarih: 2020
(BİLİM AKADEMİSİ)
(Mesleki Dernekler)

ÜSTÜN BAŞARILI GENÇ BİLİM İNSANI

Tarih: 2017
(TÜRKİYE BİLİMLER AKADEMİSİ (TÜBA))
(Kamu)

YAYIN TEŞVİK

Tarih: 2016
(TÜBİTAK)
(Diğer)

YAYIN TEŞVİK

Tarih: 2015
(TÜBİTAK)
(Diğer)

YAYIN TEŞVİK

Tarih: 2015
(TÜBİTAK)
(Diğer)

YAYIN TEŞVİK

Tarih: 2015
(TÜBİTAK)
(Diğer)

YAYIN TEŞVİK

Tarih: 2009
(TÜBİTAK)
(Diğer)

YAYIN TEŞVİK

Tarih: 2008
(TÜBİTAK)
(Diğer)
Üniversite Dışı Deneyimler

WASHINGTON ÜNİVERSİTESİ (ABD), Fizik Bölümü, Fizik Eğitimi Araştırma Grubu (Mart 2019) (Un. of Washington, Seattle, WA)

2019-0

Ziyaretçi Öğretim Üyesi (TÜBA Proje/Araştırma)

None

HARVARD ÜNİVERSİTESİ (ABD), Fizik Bölümü (Temmuz 2015 - Temmuz 2016) (Harvard University, Cambridge, MA)

2015-0

Ziyaretçi Öğretim Üyesi (Doktora Sonrası/Araştırma)

None

UDINE ÜNİVERSİTESİ (İTALYA), Fizik Bölümü, Fizik Eğitimi Araştırma Grubu (Haziran 2014) (Università degli Studi di Udine, Udine, Italy)

2014-0

Ziyaretçi Öğretim Üyesi (Proje/Araştırma)

None

MARYLAND ÜNİVERSİTESİ (ABD), Fizik Bölümü, Fizik Eğitimi Araştırma Grubu (Ocak-Ağustos 2010) (Un. of Maryland, College Park, MD)

2010-0

Ziyaretçi Araştırmacı (Doktora/Araştırma)

None