ASSOC. PROF.

Name:

BETÜL DEMİRDÖĞEN

Email:

dbetul

Phone:

3723233870

Fax:

Yök Academic Page:

View

Study Fields:

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Kimya Eğitimi

Öğrenim Bilgileri

Lisans

1999-2004

GAZİ ÜNİVERSİTESİ

GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ / MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Doktora

None-2012

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ (DR)

Tez Adı : Development of pre-service chemistry teachers’xx pedagogical content knowledge for nature of science: An intervention study

Yönetilen Tezler - Doktora
Yönetilen Tezler - Yüksek Lisans

(Yüksek Lisans)

6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası anlayışlarının belirlenmesi

MERVE ÖZGİŞİ
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

(Yüksek Lisans)

Türkiye'de kimya eğitimi araştırmalarındaki eğilimler: Lisansüstü tezlerin içerik analizi

EBRU DEMİRKAN
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

(Yüksek Lisans)

Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi mezunu fen bilimleri öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme okuryazarlıklarının belirlenmesi

HATİCE MERVE KORKUT
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

(Yüksek Lisans)

Kimyasal gösterimler: Ders kitaplarında kullanımı ve öğrenmedeki rolü

GÜLŞAH DEMİRCAN
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

(Yüksek Lisans)

Artırılmış gerçeklik uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin dolaşım sistemi konusundaki akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisi

BÜŞRA AKKİREN
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

Uluslararası Makaleler (19)

Interactions among Topic-Specific Pedagogical Content Knowledge Components for Science Teachers: The Impact of Content Knowledge

Journal of Science Teacher Education

Tarih: 2/2022 ŞEN MEHMET, DEMİRDÖĞEN BETÜL, ÖZTEKİN CEREN

Endeks:ERIC, ESCI ISSN:1573-1847 doi:10.1080/1046560X.2021.2012630

Website

Teaching nature of science through the use of media reports on COVID-19

Science Activities

Tarih: 9/2021 Sayı: 3 Cilt: 58 Sayfa: 98-115 DEMİRDÖĞEN BETÜL, AYDIN SEVGİ

Endeks:ESCI ISSN:1940-1302 doi:10.1080/00368121.2021.1957757

Website

Öğretmenlerin Fen Öğretiminde Modeller ve Modelleme ile İlgili Pedagojik Alan Bilgileri

Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi

Tarih: 6/2021 Sayı: 1 Cilt: 9 Sayfa: 64-83 ALTAY EROL, DİDİŞ KÖRHASAN NİLÜFER, DEMİRDÖĞEN BETÜL

Endeks:Index Copernicus, Scientific Indexing Services (SIS), Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS Index), Google Scholar ISSN:2148-2888

Website

Does Teacher Education Matter? Comparison of Education and Science Major Teachers’ Assessment Literacy

Journal of Qualitative Research in Education

Tarih: 4/2021 Cilt: 26 Sayfa: 23-52 DEMİRDÖĞEN BETÜL, KORKUT HATİCE MERVE

Endeks:ESCI ISSN:2148-2624 doi:10.14689/enad.26.2

Website

Stop bridge collapse: A STEM activity about preventing corrosion of metals

Science Activities

Tarih: 12/2020 Sayı: 4 Cilt: 57 Sayfa: 154-164 Yüceler Ramazan,AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL

Endeks:Journals Indexed in Eric ISSN:1940-1302 doi:10.1080/00368121.2020.1850408

Website

Impact of Content Knowledge on Pedagogical Content Knowledge in the Context of Cell Division

Journal of Science Teacher Education

Tarih: 2/2018 Sayı: 2 Cilt: 29 Sayfa: 102-127 ŞEN MEHMET,ÖZTEKİN CEREN,DEMİRDÖĞEN BETÜL

Endeks:Journals Indexed in Eric ISSN:1046-560X doi:10.1080/1046560X.2018.1425819

EXAMINATION OF CHEMICAL REPRESENTATIONS IN TURKISH HIGH SCHOOL CHEMISTRY TEXTBOOKS

Journal of Baltic Science Education

Tarih: 8/2017 Sayı: 4 Cilt: 16 Sayfa: 472-499 DEMİRDÖĞEN BETÜL

Endeks:SSCI ISSN:1648-3898

Website

Exploring the complexity of teaching: the interaction between teacher self-regulation and pedagogical content knowledge

Chemistry Education Research and Practice

Tarih: 1/2017 Sayı: 1 Cilt: 18 Sayfa: 250-270 KONDAKÇI ESEN,DEMİRDÖĞEN BETÜL,AKIN FATMA NUR,TARKIN AYŞEGÜL,AYDIN SEVGİ

Endeks:SSCI ISSN:1109-4028 doi:10.1039/C6RP00223D

Website

Closing the gap between beliefs and practice Change of pre service chemistry teachers orientations during a PCK based NOS course

Chemistry Education Research and Practice

Tarih: 10/2016 Cilt: 17 Sayfa: 818-841 DEMİRDÖĞEN BETÜL,KONDAKÇI ESEN

Endeks:SSCI doi:10.1039/C6RP00062B

Development and Nature of Pre service Chemistry Teachers Pedagogical Content Knowledge for Nature of Science

Research in Science Education

Tarih: 8/2016 Sayı: 4 Cilt: 46 Sayfa: 575-612 DEMİRDÖĞEN BETÜL,Deborah Hanuscin,KONDAKÇI ESEN,KÖSEOĞLU FİTNAT

Endeks:SSCI ISSN:1573-1898 doi:doi: 10.1007/s11165-015-9472-z

Website

Interaction Between Science Teaching Orientation and Pedagogical Content Knowledge Components

Journal of Science Teacher Education

Tarih: 8/2016 Sayı: 5 Cilt: 27 Sayfa: 495-532 DEMİRDÖĞEN BETÜL

Endeks:ERIC doi:10.1007/s10972-016-9472-5

Website

Looking at the Mirror A Self Study of Science Teacher Educators PCK for Teaching Teachers

Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education

Tarih: 4/2015 Sayı: 2 Cilt: 11 Sayfa: 195-211 DEMİRDÖĞEN BETÜL,AYDIN SEVGİ,TARKIN AYŞEGÜL Atıf Sayısı: 1

Endeks:SSCI ISSN:1305-82231305-8215 doi:10.12973/eurasia.2015.1315a

Website

The Nature and Development of Interaction among Components of Pedagogical Content Knowledge in Practicum

Teaching and Teacher Education

Tarih: 2/2015 Cilt: 46 Sayfa: 37-50 AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL,AKIN FATMA NUR,KONDAKÇI ESEN,TARKIN AYŞEGÜL Atıf Sayısı: 1

Endeks:SSCI ISSN:0742-051X doi:10.1016/j.tate.2014.10.008

Website

Investigating students interest in chemistry through self generated questions

Chemistry Education Research and Practice

Tarih: 3/2014 Sayı: 2 Cilt: 15 Sayfa: 192-206 DEMİRDÖĞEN BETÜL,ÇAKMAKCI GÜLTEKİN

Endeks:SSCI

Providing a Set of Research Based Practices to Support Preservice Teachers Long Term Professional Development as Learners of Science Teaching

Science Education

Tarih: 11/2013 Sayı: 6 Cilt: 97 Sayfa: 903-935 AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL,TARKIN AYŞEGÜL,KUTUCU ELİF SELCAN,EKİZ BETÜL,AKIN FATMA NUR,TÜYSÜZ MUSTAFA,KONDAKÇI ESEN

Endeks:SSCI ISSN:1098-237X doi:10.1002/sce.21080

Website

Professional Journals as a Source of PCK for Teaching Nature of Science An Examination of Articles Published in The Science Teacher an NSTA Journal 1996 2000

Journal of Science Teacher Education

Tarih: 10/2013 Sayı: 6 Cilt: 24 Sayfa: 977-997 AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL,Muslu Nilay,Hanuscin Deborah L

Endeks:Journals Indexed in Eric ISSN:1046-560X doi:10.1007/s10972-013-9345-0

Website

Are they efficacious Exploring pre service teachers teaching efficacy beliefs during practicum

The Asia-Pacific Education Researcher

Tarih: 3/2012 Sayı: 1 Cilt: 21 Sayfa: 203-213 AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL,TARKIN AYŞEGÜL Atıf Sayısı: 3

Endeks:SSCI

Preservice Chemistry Teachers Images in Their Future Classrooms

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Tarih: 6/2011 Cilt: 40 Sayfa: 164-175 ELMAS RIDVAN,DEMİRDÖĞEN BETÜL,GEBAN ÖMER

Endeks:SSCI ISSN:1300-5340

Website

Interplay of motivational and cognitive strategies in predicting self efficacy and anxiety

Educational Psychology

Tarih: 1/2011 Sayı: 1 Cilt: 31 Sayfa: 55-66 ÇAPA AYDIN YEŞİM,KONDAKÇI ESEN,DEMİRDÖĞEN BETÜL Atıf Sayısı: 8

Endeks:SSCI ISSN:0144-3410 doi:10.1080/01443410.2010.518561

Website

Ulusal Makaleler (5)

Fen Alanındaki Öğretmen Adaylarının Genel Kimya Ders Kitaplarındaki Kimyasal Gösterimleri Anlama Düzeyleri*

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Tarih: 12/2021 Sayı: 2 Cilt: 18 Sayfa: 524-557 DEMİRDÖĞEN BETÜL, AKIN FATMA NUR, Demircan Gülşah

Endeks:TR DİZİN ISSN:1305-2020 doi:10.33711/yyuefd.1029070

Website

Kimyasal Gösterimlerin Genel Kimya Ders Kitaplarinda Kullanımı

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

Tarih: 12/2019 Sayı: 2 Cilt: 13 Sayfa: 944-978 Demircan Gülşah,DEMİRDÖĞEN BETÜL

Endeks:TR DİZİN ISSN:1307-6086 doi:10.17522/balikesirnef.601984

Website

FARKLI BRANŞLARDAKİ ALAN ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL YAPILANDIRICI YAKLAŞIMLA BİLİM ANLAYIŞLARININ GELİŞTİRİLMESİ

Ahi Evran Ünv. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Tarih: 12/2010 Sayı: 4 Cilt: 11 Sayfa: 263-292 ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,DEMİRDÖĞEN BETÜL,YEŞİLOĞLU SEVİNÇ NİHAL,KURT MUSTAFA

Endeks:TR DİZİN

Website

BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİNDE İLK ADIM YENİ TOPLUM ETKİNLİĞİ VE UYGULANIŞI ÜZERİNE TARTIŞMALAR

Ahi Evran Ünv. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Tarih: 12/2010 Sayı: 4 Cilt: 11 Sayfa: 163-186 YEŞİLOĞLU SEVİNÇ NİHAL,DEMİRDÖĞEN BETÜL,KÖSEOĞLU FİTNAT

Endeks:TR DİZİN

Website

Bilim Hakkında Ahmet İnam ile Görüşmeler ve Bilimin Doğası Öğretimi Üzerine Yorumlar

Ahi Evran Ünv. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Tarih: 12/2010 Sayı: 4 Cilt: 11 Sayfa: 1-39 YEŞİLOĞLU SEVİNÇ NİHAL,DEMİRDÖĞEN BETÜL,KÖSEOĞLU FİTNAT

Endeks:TR DİZİN

Website

Uluslararası Bildiriler (28)

Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları: Dolaşım Sistemi Konusu Öğretimi ve Öğrenci Görüşleri

(Özet bildiri)

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi 25.04.2019 28.04.2019 Sözlü Sunum Akkiren Büşra,DEMİRDÖĞEN BETÜL Basım Tarihi : 25.04.2019

Fen edebiyat ve eğitim fakültesi mezunu fen bilgisi öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme okuryazarliklarinin belirlenmesi

(Özet bildiri)

Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu 03.05.2018 05.05.2018 Sözlü Sunum Köyüstü Hatice Merve,DEMİRDÖĞEN BETÜL Basım Tarihi : 03.05.2018

Examination of chemical representations in university general chemistry textbooks

(Özet bildiri)

First International Educational Research and Teacher EducationConference 14.09.2017 16.09.2017 Sözlü Sunum Demircan Gülşah,DEMİRDÖĞEN BETÜL Basım Tarihi : 14.09.2017

Development of Pre-Service Teachers Nature of Science Understanding During Learning cycle-based PCK-enriched Professional Development for Teaching Nature of Science

(Özet bildiri)

2017 International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST) Biennial Conference 04.07.2017 07.07.2017 Sözlü Sunum YEŞİLOĞLU SEVİNÇ NİHAL,DEMİRDÖĞEN BETÜL,KÖSEOĞLU FİTNAT Basım Tarihi : 04.07.2017

Examination of Chemical Representationsin High School Chemistry Textbooks

(Özet bildiri)

90th National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference 22.04.2017 25.04.2017 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL Basım Tarihi : 22.04.2017

STEM implementations in science education

(Özet bildiri)

Conferenceon Future in Education 11.11.2017 12.11.2017 Sözlü Sunum Ecevit Tuğba,DEMİRDÖĞEN BETÜL Basım Tarihi : 11.11.2016

Exploring Preservice Teachers Use of Self Regulatory Processes in their Instructions

(Özet bildiri)

European Association for Research on Learning and Instruction- Special Interest Group 11, 2016 20.06.2016 22.06.2016 Sözlü Sunum KONDAKÇI ESEN,DEMİRDÖĞEN BETÜL,AKIN FATMA NUR,TARKIN AYŞEGÜL,AYDIN SEVGİ Basım Tarihi : 19.06.2016

What Preservice Teachers Know about their Professional Knowledge Base

(Özet bildiri)

The European Conference on Educational Research 07.09.2015 11.09.2015 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,YEŞİLOĞLU SEVİNÇ NİHAL,KÖSEOĞLU FİTNAT Basım Tarihi : 06.12.2015

Preservice Science Teachers Preferences for Instructional Activities

(Özet bildiri)

VII. International Conference of Educational Research 28.05.2015 31.05.2015 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL Sayfa:141-141 ISBN:978-605-60682-7-0 Basım Tarihi : 20.05.2015

The Relationship between Preservice Teacher Self regulation and PCK

(Özet bildiri)

88th National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference 11.04.2015 14.04.2015 Sözlü Sunum TARKIN AYŞEGÜL,KONDAKÇI ESEN,AKIN FATMA NUR,DEMİRDÖĞEN BETÜL,AYDIN SEVGİ Sayfa:469-469 Basım Tarihi : 11.04.2015

Nature and Development of Interplay among Pre service teachers PCK components in Mentoring enriched PCK based Practicum

(Özet bildiri)

87th National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference 30.03.2014 02.04.2014 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,AYDIN SEVGİ,AKIN FATMA NUR,TARKIN AYŞEGÜL,KONDAKÇI ESEN Basım Tarihi : 30.03.2014

Filling the Gap between Belief and Practice Exploring Pre Service Chemistry Teachers Science Teaching Orientations in Practicum

(Özet bildiri)

The European Conference on Educational Research 09.09.2013 13.09.2013 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,TARKIN AYŞEGÜL,AYDIN SEVGİ,KONDAKÇI ESEN Basım Tarihi : 09.09.2013

Investigating Turkish studentents interest in chemistry by using their self generated questions

(Özet bildiri)

86th National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference 06.04.2013 09.04.2013 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,Çakmakçı Gültekin Sayfa:177-None Basım Tarihi : 06.04.2013

Looking at the mirror a self study of prospective science teacher educators PCK for teaching teachers

(Özet bildiri)

86th National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference 06.04.2013 09.04.2013 Sözlü Sunum AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL,TARKIN AYŞEGÜL Sayfa:15-None Basım Tarihi : 06.04.2013

Providing meaningful experiences for pre service teachers a mentoring enriched PCK based practicum course

(Özet bildiri)

86th National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference 06.04.2013 09.04.2013 Sözlü Sunum TARKIN AYŞEGÜL,DEMİRDÖĞEN BETÜL,AYDIN SEVGİ,EKİZ KIRAN BETÜL,KUTUCU ELİF SELCAN,AKIN FATMA NUR,TÜYSÜZ MUSTAFA,KONDAKÇI ESEN Basım Tarihi : 06.04.2013

Development of Pre service Chemistry Teachers Pedagogical Content Knowledge for Teaching Nature of Science

(Özet bildiri)

85th National Association for Research on Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Indianapolis 25.03.2012 28.03.2012 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,Hanuscin Deborah,KONDAKÇI ESEN,KÖSEOĞLU FİTNAT Sayfa:58-None Basım Tarihi : 25.03.2012

Professional articles as a source for pedagogical content knowledge for teaching nature of science

(Özet bildiri)

European Science Education Research Association Conference 05.09.2011 09.09.2011 Poster AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL,Muslu Nilay,Hanuscin Deborah Sayfa:243-None Basım Tarihi : 05.09.2011

Development of Pre service Chemistry Teachers Pedagogical Content Knowledge for Teaching Nature of Science 84th National Association for Research on Science Teaching

(Özet bildiri)

84th National Association for Research on Science Teaching (NARST) Annual International Conference 03.04.2011 06.04.2011 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,KONDAKÇI ESEN Sayfa:1-24 Basım Tarihi : 03.04.2011

Website

Prospective teachers reflective experience of nature of science through role playing a historical case

(Özet bildiri)

International Conference of Education, Research and Innovation 15.11.2010 17.11.2010 Sözlü Sunum KÖSEOĞLU FİTNAT,DEMİRDÖĞEN BETÜL,YEŞİLOĞLU SEVİNÇ NİHAL Sayfa:5741-None Basım Tarihi : 15.11.2010

Interactive evaluation of nature of science a taboo like game as a final semester activity

(Özet bildiri)

International Conference of Education, Research and Innovation 15.11.2010 17.11.2010 Sözlü Sunum TAŞDELEN UĞUR,KÖSEOĞLU FİTNAT,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,DEMİRDÖĞEN BETÜL Sayfa:5630-None Basım Tarihi : 15.11.2010

Effectiveness of a Course on Pre service Chemistry Teachers Pedagogical Content Knowledge and Subject Matter Knowledge

(Özet bildiri)

European Science Education Research Association Conference 31.08.2009 04.09.2009 Sözlü Sunum AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL,TARKIN AYŞEGÜL Cilt: 2 Sayfa:59-69 Basım Tarihi : 31.08.2009

Enhancing Prospective Teachers Views on Nature of Science Within a Social Context

(Özet bildiri)

European Science Education Research Association Conference 31.08.2009 04.09.2009 Sözlü Sunum YEŞİLOĞLU SEVİNÇ NİHAL,DEMİRDÖĞEN BETÜL,KÖSEOĞLU FİTNAT Sayfa:224-None Basım Tarihi : 31.08.2009

College Students Use Of Learning Strategies And Their Anxiety Levels In Chemistry

(Özet bildiri)

National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, 17.04.2009 21.04.2009 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,KONDAKÇI ESEN,ÇAPA AYDIN YEŞİM Sayfa:295-None Basım Tarihi : 17.04.2009

Freshmen Students Chemistry Self Efficacy In Relation To Goal Orientation

(Özet bildiri)

National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference 17.04.2009 21.04.2009 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,KONDAKÇI ESEN,ÇAPA AYDIN YEŞİM Sayfa:232-None Basım Tarihi : 17.04.2009

To What Extend Science Teachers Reflect the Curriculum Changes

(Özet bildiri)

The European Conference on Educational Research 08.09.2008 12.09.2008 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL Sayfa:96-None Basım Tarihi : 08.09.2008

A Content Analysis of 6th and 7th Grade Science and Technology Textbook and 10th Grade Chemistry Textbook about Environmental Issues

(Özet bildiri)

13th World Council For Curriculum and Instruction (WCCI) Conference 02.09.2008 07.09.2008 Sözlü Sunum ELMAS RIDVAN,DEMİRDÖĞEN BETÜL,GEBAN ÖMER Basım Tarihi : 02.09.2008

Pre Service Chemistry Teachers Pedagogical Content Knowledge About The Particulate Nature Of Matter

(Özet bildiri)

9th ECRICE - European Conference on Research in Chemical Education 06.07.2008 08.07.2008 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,ÇETİN DİNDAR AYLA,KONDAKÇI ESEN Sayfa:127-128 Basım Tarihi : 06.07.2008

An Analysis of Two 10th Grade Chemistry Textbooks On The Topic of Gases and Evaluating Them By Using Concept Maps

(Özet bildiri)

International Meeting On Critical Analysis Of School Science Textbook, Hammamet, Tunus, Şubat, 2007 07.02.2007 10.02.2007 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,ELMAS RIDVAN,KONDAKÇI ESEN Sayfa:38-None Basım Tarihi : 07.02.2007

Ulusal Bildiriler (9)

Kimya öğretmen adaylarının bilimin doğası öğretimi için pedagojik alan bilgilerinin gelişimi

(Özet bildiri)

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 11.09.2014 14.09.2014 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,KONDAKÇI ESEN Basım Tarihi : 11.09.2014

Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Eğitimine Yönelik Sorunlara Bakışı ve Çözüm Önerileri

(Özet bildiri)

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 27.06.2012 30.06.2012 Sözlü Sunum TÜYSÜZ MUSTAFA,TARKIN AYŞEGÜL,KUTUCU ELİF SELCAN,EKİZ KIRAN BETÜL,AYDIN SEVGİ,DEMİRDÖĞEN BETÜL,KONDAKÇI ESEN Sayfa:303-None Basım Tarihi : 27.06.2012

Kimya Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları

(Özet bildiri)

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 23.09.2010 25.09.2010 Sözlü Sunum TARKIN AYŞEGÜL,DEMİRDÖĞEN BETÜL,AYDIN SEVGİ Sayfa:57-None Basım Tarihi : 23.09.2010

Öğretmen ve öğretmen adayları için bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketi etkinlik örnekleri I

(Özet bildiri)

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 23.09.2010 25.09.2010 Sözlü Sunum TAŞDELEN UĞUR,DEMİRDÖĞEN BETÜL,TÜMAY HALİL,ÜSTÜN ULAŞ Sayfa:129-None Basım Tarihi : 23.09.2010

Öğretmen ve öğretmen adayları için bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketi pedagojik alan bilgisi

(Özet bildiri)

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir 23.09.2010 25.09.2010 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,YEŞİLOĞLU SEVİNÇ NİHAL,KÖSEOĞLU FİTNAT Sayfa:130-None Basım Tarihi : 23.09.2010

Kimya Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlikleri Hakkındaki Görüşleri

(Özet bildiri)

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23.09.2010 25.09.2010 Poster AYDIN SEVGİ,TARKIN AYŞEGÜL,DEMİRDÖĞEN BETÜL Sayfa:174-None Basım Tarihi : 23.09.2010

Öğretmen Adaylarının Mikro Öğretim ile Zenginleştirilmiş Öğretmenlik Uygulaması Dersi Hakkındaki Görüşleri

(Özet bildiri)

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 23.09.2010 25.09.2010 Poster AYDIN SEVGİ,TARKIN AYŞEGÜL,DEMİRDÖĞEN BETÜL Sayfa:174-None Basım Tarihi : 23.09.2010

Kimya Öğretmen Adaylarinin Maddenin Tanecikli Yapısı ile ilgili Kavramlari Nelerdir

(Özet bildiri)

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 27.08.2008 29.08.2008 Sözlü Sunum DEMİRDÖĞEN BETÜL,ÇETİN DİNDAR AYLA,KONDAKÇI ESEN Sayfa:233-None Basım Tarihi : 27.08.2008

Fizik Öğretmen Adaylarinin Zihinlerindeki Öğretmen Modelinin Belirlenmesi

(Özet bildiri)

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 27.08.2008 29.08.2008 Sözlü Sunum YERDELEN DAMAR SEVDA,DEMİRDÖĞEN BETÜL Sayfa:90-None Basım Tarihi : 27.08.2008

Akademik Görevler

DOÇENT

2022-2022

University of South Florida

College of Arts and Sciences

Chemistry Department

DOÇENT

2018

ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ

EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

2013-2018

BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ

EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

2010-2011

University of Missouri-Columbia

College of Education

Science Education

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

2005-2013

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / KİMYA EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

İdari Görevler

Komisyon Üyeliği

2017

BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ

Farabi Koordinatörü

2014

BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ

Dersler - Doktora

(Doktora)

Test Construction in Science and Mathematics Education

Dersler - Yüksek Lisans

(Yüksek Lisans)

Yüksek Lisans Uzmanlık Alanı

(Yüksek Lisans)

Yüksek Lisans Tezi

(Yüksek Lisans)

Yüksek Lisans Seminer

(Yüksek Lisans)

YÜKSEK LİSANS UZMANLIK ALANI

(Yüksek Lisans)

YÜKSEK LİSANS SEMİNER

(Yüksek Lisans)

Topluma Hizmet

(Yüksek Lisans)

Statistics

(Yüksek Lisans)

Fen Öğretmenlerinin Mesleki Yeterlikleri

(Yüksek Lisans)

Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri

(Yüksek Lisans)

FEN ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YETERLİKLERİ

(Yüksek Lisans)

FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersler - Lisans

(Lisans)

Öğretmenlik Uygulaması

(Lisans)

TOPLUMA HİZMET

(Lisans)

Practice Teaching

(Lisans)

Okul Deneyimi

(Lisans)

Methods of Science Teaching II

(Lisans)

Laboratuar Deney ve Teknikleri

(Lisans)

Genel Kimya Laboratuvarı II

(Lisans)

Genel Kimya Laboratuvarı I

(Lisans)

Genel Kimya III (Analitik Kimya)

(Lisans)

Genel Kimya II

(Lisans)

Genel Kimya I

(Lisans)

Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi

(Lisans)

Bilgisayar II

(Lisans)

Bilgisayar I

Kitaplar (9)

Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri

(Bilimsel Kitap)

Bölüm Adı: Bilimin Doğası ve Teknoloji Eğitimi Editör: Artun Hüseyin, Aydın Günbatar Sevgi, Günbatar Mustafa Serkan Basım Sayısı::(1) Sayfa::370 406 Yayınevi:: Pegem Akademi ISBN: 978-625-7880-54-1 Tarih: 2020

Teoriden Uygulamaya Pedagojik Alan Bilgisi

(Bilimsel Kitap)

Bölüm Adı: Bilimin doğası konusundaki pedagojik alan bilgisi Editör: Şafak Uluçınar Sağır Basım Sayısı::(2) Sayfa::125 157 Yayınevi:: Pegem Akademi ISBN: 978-605-241-310-4 Tarih: 2019

FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ VE STEM ETKİNLİKLERİ

(Bilimsel Kitap)

Bölüm Adı: Argümana Dayalı Sorgulayıcı Araştırma ile Fen Öğretimi Editör: Tekbıyık Ahmet Çakmakçı, Gültekin Basım Sayısı::(1) Sayfa::85 122 Yayınevi:: Nobel ISBN: 978-605-7928-31-3 Tarih: 2018

STEM Öğretimi için 20 Strateji

(Kitap Tercümesi)

Bölüm Adı: Strateji 6: Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğretim Editör: Prof. Dr. Soner Durmuş, Doç. Dr. Ali Sabri İpek, Dr. Öğretim Üyesi Bahadır Yıldız Basım Sayısı::(1) Yayınevi:: Nobel ISBN: 978-605-320-908-9 Tarih: 2018

Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için Uygulama Örnekleri

(Bilimsel Kitap)

Bölüm Adı: Kimya Öğretiminde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Uygulamaları Editör: Alipaşa Ayas, Mustafa Sözbilir Basım Sayısı::(2) Sayfa::469 490 Yayınevi:: Pegem Akademi ISBN: 978-605-318-074-6 Tarih: 2017

Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için Uygulama Örnekleri

(Bilimsel Kitap)

Bölüm Adı: Argümantasyon ile Kimya Öğretimi Editör: Alipaşa Ayas, Mustafa Sözbilir Basım Sayısı::(2) Sayfa::337 364 Yayınevi:: Pegem Akademi ISBN: 978-605-318-074-6 Tarih: 2017

Designing and Teaching The Secondary Science Method Course: An International Perspective

(Bilimsel Kitap)

Bölüm Adı: Chemistry Teaching Method Course for Secondary Science TeacherTraining: An Example from Turkey Editör: Aaron J. Sickel, Stephen B. Witzig Basım Sayısı::(1) Sayfa::129148 None Yayınevi:: Sense Publishers ISBN: 978-94-6300-879-2 Tarih: 2017

Kimya Öğretimi Öğretmen Eğitimcileri Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için Uygulama Örnekleri

(Bilimsel Kitap)

Bölüm Adı: Argümantasyon ile Kimya Öğretimi Editör: Alipaşa Ayas & Mustafa Sözbilir Basım Sayısı::(1) Sayfa::417 444 Yayınevi:: Pegem Akademi ISBN: 978-605-318-074-6 Tarih: 2015

A Guidebook of Good Practice for the Pre Service Training of Chemistry Teachers

(Bilimsel Kitap)

Bölüm Adı: Using Pedagogical Content Knowledge in Teacher Education Editör: Iwona Maciejowska, Bill Byers Basım Sayısı::(1) Sayfa::151 174 Yayınevi:: Faculty of Chemistry, Jagiellonian University in Krakow ISBN: 978-83-943754-0-9 Tarih: 2015

Projeler (4)

Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin Doğası

Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 14 (Tamamlandı) 03.04.2014 - 20.12.2016

Cacabey Gökbilim Kampı

TÜBİTAK PROJESİ 2 (Tamamlandı) 28.09.2009 - 04.10.2009

Bilimin Doğası Öğretimi Bilim Felsefesi ve Bilim Tarihine Dayanarak Bilimsel Argüman Oluşturma ve Akıl Yürütme Öğretimine Yönelik Bir Öğretmen Mesleki Gelişim Paketinin Hazırlanması

TÜBİTAK PROJESİ 2 (Tamamlandı) 01.07.2008 - 01.07.2011

Üniversite öğrencilerinin kimya öz yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 14 (Tamamlandı) 05.01.2008 - 05.01.2009

Ödüller (11)

Akademik teşvik

Tarih: 2017
(BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ)
(Üniversite)

Akademik Teşvik

Tarih: 2016
(BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ)
(Üniversite)

Yayın teşvik

Tarih: 2014
(TÜBİTAK)
(Kamu)

Yayın teşvik

Tarih: 2014
(TÜBİTAK)
(Kamu)

Bülent Ecevit Üniversitesi Akademik Yükselme ile Yayın, Bilim ve Hizmet Ödülü

Tarih: 2014
(BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ)
(Üniversite)

yayın teşvik

Tarih: 2012
(TÜBİTAK)
(Kamu)

ODTÜ geliştirme vakfı yayın ödülü

Tarih: 2012
(ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ)
(Üniversite)

Yayın teşvik

Tarih: 2011
(TÜBİTAK)
(Kamu)

ODTÜ geliştirme vakfı yayın ödülü

Tarih: 2011
(ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ)
(Üniversite)

ODTÜ geliştirme vakfı yayın ödülü

Tarih: 2011
(ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ)
(Üniversite)

2214-A - Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Bursu

Tarih: 2010
(TÜBİTAK)
(Kamu)
Üniversite Dışı Deneyimler